XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

1 października 2021 obchodziliśmy w naszej szkole XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jest to międzynarodowa akcja. W tym dniu ludzie z całego świata uświadamiają innym, iż znajomość tabliczki mnożenia jest niezbędna w życiu codziennym, udowadniają, że można uczyć się jej z przyjemnością, a jej znajomość owocuje.

W naszej szkole zostały przeprowadzone egzaminy pisemne z tabliczki mnożenia. Uczniowie mieli okazje odświeżyć sobie niezbędną wiedzę, ale również zmierzyć się w szkolnej rywalizacji. Akcję koordynowały panie nauczycielki matematyki – p. Agnieszka Hołowacz, p. Marzena Brandys oraz p. Lidia Jagoda. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana była w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli uczniowie. Tworzyli oni specjalne Komisje Egzaminacyjne. Uczniowie losowali zadania sprawdzające ich znajomość tabliczki mnożenia i rozwiązywali je w pojedynkę. Najlepsi otrzymali imienny certyfikat Eksperta Tabliczki Mnożenia, a wszyscy uczniowie otrzymali upominki w formie linijki i ołówka z tabliczką mnożenia.

Obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych emocji, wspólna zabawa zachęciła ich do dalszej nauki, a matematyczne święto na długo zostanie w ich pamięci. Gratulujemy wszystkim „Ekspertom Tabliczki Mnożenia”, dziękujemy uczniom, którzy dołączyli do tego wydarzenia!

Dzień ten był również podsumowaniem projektu „Matematyka jest wszędzie”, a ww. akcja była jednym z jego zadań.  Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach pozalekcyjnych „Matematyka w kuchni”, „Matematyka na co dzień”, „Matematyka – inspiracje”, „Matematyka metodą eksperymentu”. Duża grupa zainteresowanych uczestniczyła w wycieczce na Uniwersytet Wrocławski „Odlotowe eksperymenty, czyli matematyka oczami fizyka i chemika”.

Pomimo zawieszenia zajęć w szkole wszelkie zaplanowane działania były realizowane. W celu komunikowania się z uczniami nauczyciele wykorzystali platformę Microsofr Teams. Zajęcia prowadzone podczas zdalnego nauczania były uatrakcyjniane dzięki wykorzystaniu  matematycznych programów multimedialnych, takich jak Geogebra, Matlandia  czy Matematyczne Zoo.

Podczas prowadzonych zajęć na odległość  uczniowie rozwijali logiczne myślenie i wyobraźnię przestrzenną poprzez składanie przygotowanych przez mnie szablonów origami. Sprzyjało to utrwalaniu wiedzy na temat zastosowania symetrii w figurach. Uczniowie brali również udział w konkursach plastycznych, takich jak: „Projektowanie ogrodu”, „Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy”, „Matematyka kluczem i drzwiami do nauki”. Na dużą pochwałę zasługują też wykonane na wysokim poziomie prezentacje multimedialne „Słynni matematycy i ich osiągnięcia” oraz „Rekordy Guinnessa związane jednostkami miar”.

Zadania te wiązały się nie tylko z nauką, ale również z zabawą i przyjemnym spędzaniem czasu. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach, byli kreatywni, współpracowali zespołowo, rozwijali logiczne myślenie i uczyli się poprzez zabawę. Poprzez wykonywanie prac i wspólnych projektów nauczyli się cierpliwości, wytrwałości,  poszanowania pomysłów innych osób. Wszystkie powstałe wytwory zwracały uwagę swoją estetyką i dokładnością wykonania.

Dziękujemy za udział w projekcie wszystkim uczniom, ale również nauczycielom, którzy realizowali zadania projektu: mgr Marzena Brandys, mgr Lidia Jagoda, mgr Izabella Rudkowska, mgr Bogumiła Pietrusewicz, mgr Aleksandra Rembiasz, mgr Dorota Pastuszczak.

Radzie Rodziców, a zwłaszcza pani przewodniczącej Martynie Stolarczyk bardzo dziękujemy za ufundowanie nagród, które stanowiły dodatkową motywację dla uczniów ????

                     Koordynator projektu: mgr Agnieszka Hołowacz